På en P-plats vid E4an…skumrask på gång?

Det är underligt att jag alltid känner mig lite skyldig när jag håller på att flytta lite saker mellan två bilar ute längs nån väg. Precis som om man håller på med nåt skumrask…smuggelvaror eller nåt sånt. Jag tänker precis likadant när jag ser andra lasta om.

Känslan dök upp direkt när jag träffade Terje Hellesö på en P-plats vid E4 häromdagen. Nej, nåt skumrask höll vi inte på med, utan jag hämtade böcker som ska ut till Fotobokklubbens medlemmar och Terje hade vänligheten att möta upp på halva vägen. På vägen hem tar jag gamla E4an förbi Vadstena för att plocka upp ett par lådor av Årets Bild 2009 som Christer Elderud har haft vänligheten att se till att de kom fram ur förrådet, trots att han är bortrest.

Året Min plats i ljuset Årets bild 2009

Böckerna är nu redan iväg från oss efter en del extra väntan på emballage, som haft en långsam resa från Stockholm till Rimforsa. Det hade förmodligen varit snabbare att cykla och hämta emballaget.

Nu väller istället böcker och emballage in för leverans till studenterna på Högskolan i Jönköping/Moderskeppet , en del har redan gått iväg, mer går imorgon och så en massa nästa vecka när de engelska titlarna anländer. Jag tänker nog inte möta upp dom halvvägs…det kommer nog en pall eller två och det ‘pallar’ inte min bil med. Kanske dags för en egen skåpbil 🙂

Kommentera

